Fantastische opbrengst Benefietconcert.

woensdag 1 juni 2011

Afgelopen donderdag 26 mei 2011 heb ik samen met een aantal enthousiaste collega’s en het met Avero Achmea samenwerkende communicatie adviesbureau Hemels van der Hart, en het consultancy bureau Krauthammer een benefietconcert i.c.m. zes inspirerende workshops georganiseerd. Het thema van de avond was ‘Grenzen verleggen’ en het doel zoveel mogelijk geld in te zamelen voor 2 goede doelen: Alpe d’Huzes en Wilderness Vision van Alan McSmith die onder meer kansarme Zuid-Afrikaanse gehandicapten helpt een nieuw leven op te bouwen.

Door de organisatie en de verschillende sponsoren die het evenement mogelijk maakten, en tevens alle kosten voor hun rekening namen, waren 150 mensen uitgenodigd om een avond grenzen te verleggen. Dit door deel te nemen aan 2 workshops en een concert van The Frenks bij te wonen. Een ieder mocht doneren wat hij of zij wilde. En er werd de mogelijkheid geboden om te bieden op veilingobjecten om de opbrengsten een extra impuls te geven. Geboden kon worden op uiteenlopende objecten die gesponsord werden door de verschillende sponsors en deelnemers aan het evenement. Een kleine greep: een uniek eiken houten bankje ging weg voor 400 euro, een avond in de Champions Lounge van de Arena en een wedstrijd van het Nederlands elftal bijwonen, bracht 500 euro op. Mijn basgitaar (weliswaar gedateerd maar nog prima bespeelbaar) werd, gesigneerd en wel, aan de man gebracht voor 85 euro, een mini Mac werd geveild voor 450 euro. Alle veilingobjecten bij elkaar hebben 5.719 euro opgebracht.

Men kon kiezen uit 6 workshops: met een schrijver (Peter Kapitein), een topsporter (Esther Vergeer), een tuinman (Richard Zweekhorst), een managing partner (Erik Hoekstra), een zanglerares (Maartje Epema) en een verhalenverteller (Willem Asman) die allen belangeloos meewerkten. Prachtige sprekers met even prachtige verhalen. Ik heb de workshop van Peter Kapitein en Esther Vergeer gevolgd en ik was erg onder de indruk. Veel gehoorde reacties over de workshops waren: ik heb me echt laten inspireren, geweldige sprekers, leuk concept etc. Als je om je heen keek zag ik ook louter blije gezichten. De avond werd afgesloten met een optreden van de band waar ik in speel. Ook wij dienden grenzen te verleggen aangezien de drummer vanwege privé redenen afwezig was.




Al met al een geweldig evenement met een geweldige opbrengst: 25.319 euro (dit kan nog oplopen aangezien tot 5 juni gedoneerd kan worden) waarvan de helft bestemd voor Alpe d’Huzes. Fantastisch om te zien hoe veel mensen met verschillende achtergronden een evenement zo eendrachtig, belangeloos en vol met passie kunnen organiseren. Extra dank gaat uit naar Hemels van der Hart die op hun landgoed dit evenement lieten organiseren en tevens het leeuwendeel van de organisatie op zich namen. Ik heb hier echt veel energie van gekregen die ik ga gebruiken om die puistige alp te gaan beklimmen.

Frank van ‘t Klooster

0 reacties:

Back to TOP